Biuletyn Informacji Publicznej

Menu główne

Zawartość podstrony

27 marca 2017 14:41 | wersja 3 | Ten dokument ma 0 załączników 0

Wydział Inwestycji

Naczelnik Wydziału - Grzegorz Jasiński
tel. 22 770 52 70
fax. 22 723 66 00
mail:gjasinski@piastow.pl

Z-ca Naczelnik Wydziału - Dorota Surma
tel. 22 770 52 51
mail: g-kierownik@piastow.pl


W skład Wydziału Inwestycji wchodzą następujące komórki:
  1. Zespół ds. Inwestycji
  2. Zespół ds. Geodezji i Gospodarki Gruntami
  3. Zespół ds. Urbanistyki i Architektury

Do zadań Wydziału Inwestycji Zespołu ds. Inwestycji należy:
  1. przygotowywanie okresowych ocen i informacji dotyczących zadań inwestycyjnych i prac remontowych realizowanych przez Gminę,
  2. prowadzenie całokształtu zagadnień w zakresie przygotowywania i gromadzenia kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej planowanych zadań,
  3. przygotowywanie projektów umów na wykonawstwo, generalne wykonawstwo i inwestorstwo zastępcze robót,
  4. prowadzenie nadzoru technicznego nad realizowanymi przez Gminę inwestycjami i remontami,
  5. sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne i przedstawianie Burmistrzowi do zatwierdzenia,
  6. uczestnictwo w odbiorach technicznych inwestycji i remontów,
  7. opracowanie materiałów niezbędnych do rozliczenia finansowego inwestycji i remontów, w tym określenie wartości wykonanej inwestycji i remontu oraz przygotowanie dokumentów przejęcia środka trwałego (OT) i przekazania środka trwałego (PT),
  8. prowadzenie rejestru umów inwestycyjnych i remontowych,
  9. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem inwestycji ukończonych do eksploatacji i zarządzania właściwym jednostkom organizacyjnym,
  10. współdziałanie z eksploatatorami urządzeń technicznych,
  11. przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji i innych aktów w zakresie działania zespołu,
  12. prowadzenie nadzoru nad stanem dróg likwidacją ich uszkodzeń, bieżącego utrzymania, remontów i przebudowy dróg.

Do zadań Wydziału Inwestycji Zespołu ds. Geodezji i Gospodarki Gruntami należy:
  1. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziału i rozgraniczeń nieruchomości,
  2. prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji dotyczącej. wywłaszczania nieruchomości bądź ustanawiania służebności gruntowych na rzecz Gminy,
  3. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji porządkowej nieruchomości,
  4. prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania nieruchomościami gminnymi, w tym:
    • ich zbywania,
    • oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, trwały zarząd oraz ustanawianie ograniczonego prawa rzeczowego i sporządzanie umów w tym zakresie,
  5. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wartości nieruchomości komunalnych, opłat za korzystanie z nich, zlecanie do wyceny rzeczoznawcy,
  6. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
  7. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości,
  8. prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na własność Gminy, nieodpłatnie lub za odszkodowaniem, nieruchomości w tym gruntów znajdujących się w liniach rozgraniczających ulic, należących do osób fizycznych i prawnych,
  9. prowadzenie spraw związanych z regulowaniem zapisów w księgach wieczystych nieruchomości stanowiących własność Gminy,
  10. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich,
  11. prowadzenie spraw dotyczących wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości,
  12. prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją nieruchomości stanowiących mienie gminne,
  13. prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i wymianą gruntów,
  14. badanie stanu własnościowego nieruchomości opuszczonych i porzuconych,
  15. prowadzenie spraw związanych z umarzaniem należności pieniężnych przypadających Gminie udzielaniem ulg w spłacaniu tych należności do których nie stosuje się przepisów ustawy - ordynacja podatkowa, w zakresie zagadnień prowadzonych przez sekcję.
  16. analizowanie i diagnozowanie procesów gospodarki gruntami na obszarze Gminy i Gmin sąsiednich dla prognozowania kierunków rozwoju gospodarczego,
  17. opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów w zakresie zadań realizowanych przez zespół.

Do zadań Wydziału Inwestycji Zespołu Urbanistyki i Architektury należą sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego, a w szczególności:
  1. prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  2. przygotowywanie materiałów do wydawania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz do analiz urbanistycznych,
  3. współpraca z urbanistą wykonującym analizy urbanistyczne,
  4. przygotowywanie materiałów wejściowych do sporządzenia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - prowadzenie procedur planistycznych przy ich sporządzaniu oraz zlecanie wprowadzania linii rozgraniczających dróg na mapę zasadniczą,
  5. współpraca z projektantami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  6. przygotowywanie oraz wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  7. przygotowywanie oraz wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
  8. zlecanie wykonywania operatów szacunkowych do spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych w związku ze zmianą wartości nieruchomości po uchwaleniu planu miejscowego albo jego zmianą,
  9. wydawanie zaświadczeń o zgodności planowanej inwestycji z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
  10. kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie Gminy; ocena aktualności dokumentów planistycznych – studium oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  11. prowadzenie rejestrów planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę,
  12. wydawanie postanowień i zaświadczeń w sprawach różnych, związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym,
  13. prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym:
    • opiniowanie projektów podziału nieruchomości,
    • prowadzenie spraw związanych z roszczeniami wynikającymi z uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    • uzgadnianie i opiniowanie dokumentów planistycznych gmin sąsiednich,
  14. prowadzenie korespondencji z mieszkańcami w sprawach różnych,
  15. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
  16. opracowywanie projektów uchwał Rady, zarządzeń Burmistrza i innych aktów, w zakresie działania zespołu.

Biuletyn Informacji Publicznej — Urząd Miejski w Piastowie

Logowanie